Branżowe ciekawostki z różnych dziedzin!

Zalety handlowania w Internecie.

Sprzedaż przez Internet rozwija się w Naszym kraju nadzwyczaj dynamicznie. Każdego dnia pojawiają się w sieci dziesiątki nowych sklepów. Nic dziwnego, ponieważ handel elektroniczny ma zdecydowaną większość zalet aniżeli wad. Każda firma sprzedająca coś w obszarze e-commerce osiąga zyski większe aniżeli ich odpowiedniki prowadzące stacjonarne filie sprzedaży. Jest to przede wszystkim skutek tego, że handlując w sieci ponosi się o wiele niższe koszty aniżeli sprzedając produkty stacjonarnie. Można więc konkurować cenowo, ponieważ na ostateczną cenę sprzedawanych produktów główny wpływ mają właśnie koszty. Taka sama marża na sprzedaży zostanie osiągnięta niższym sumptem jeśli sprzedaż ta odbywa się właśnie za pomocą Internetu. Zatem główną zaletą, jaką niesie za sobą handel elektroniczny jest to, że finalny koszt sprzedawanego produktu czy usługi będzie o wiele niższy niż gdybyśmy prowadzi handel stacjonarny.

Kolejną zaletą sprzedaży w sieci, tym razem dla kupujących, jest to, że nie musimy poświęcać czasu i energii na szukania towaru w sklepach czy na porównywanie cen, po jakich ten towar jest sprzedawany. Wszystkie firmy, które prowadzą handel elektroniczny, udostępniają swoją ofertę odbiorcy od ręki i w całości za pomocą sklepów internetowych. Konsumentowi wystarczy zatem jedynie kilka kliknięć, żeby porównać ofertę cenową kilku sprzedawców. Kupowanie przez Internet jest bardzo proste i właśnie ta prostota sprawia, że już prawie połowa Polaków nie wyobraża sobie życia bez kupowania przez Internet.

Warto też przy tej okazji wspomnieć, na jakie podkategorie dzieli się handel elektroniczny ze względu na sprzedawcę i konsumenta. Kiedy sprzedają i kupują między sobą firmy mówimy o handlu B2B, czyli z angielskiego business to business. Kiedy sprzedaż następuje od firmy do konsumenta mamy do czynienia z handlem B2C, czyli business to consumer. Z kolei kiedy sprzedaż następuje pomiędzy dwoma konsumentami mówimy o handlu C2C. Taki właśnie handel elektroniczny prowadzony jest najczęściej za pomocą portali aukcyjnych i ogłoszeniowych. Każdy użytkownik sieci, czy to firma czy konsument indywidualny, z łatwością może znaleźć ofertę dla siebie, w zależności od tego czego potrzebuje. To właśnie jest siła sprzedaży w Internecie – prostota i łatwość w dotarciu firmy do klienta i klienta do firmy.

Wydaje się, że powoli z upływem czasu tradycyjne sklepy powinny wymierać śmiercią naturalną. To jednak tak szybko nie nastąpi. Ciągle duża liczba Polaków deklaruje konieczność namacalnego zobaczenia kupowanego produktu. No bo póki co handel elektroniczny nie daje możliwości dotknięcia oglądanego towaru czy jego przymierzenia. Chociaż pojawiają się już pomysły urządzeń do generowania zapachów perfum, które potem oczywiście będzie można zamówić w internetowym sklepie. Ale to jeszcze marzenia specjalistów od nowoczesnych technologii. Nie mniej jednak każda wizja kiedyś może się ziścić. No bo kto kilkadziesiąt lat temu pomyślałby, że będzie można kupić praktycznie wszystko bez wychodzenia z domu.

Autor: sklep internetowy dobrym biznesem

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.