Branżowe ciekawostki z różnych dziedzin!

Gadżety reklamowe poprawiają świadomość marki

Każda firma, która dba o swój wizerunek oraz o wizerunek swojej marki doskonale wie, jak ważne są wszelkiego rodzaju gadżety reklamowe rozdawane klientom. Gadżety takie mogą mieć przeróżną formę, ale co najważniejsze  to muszą być ściśle związane z identyfikacją wizualną firmy, która tą markę kreuje. Bo oczywiście wypuszczaniem na rynek gadżetów reklamowych zajmują się firmy, które oferują dany produkt czy są właścicielami konkretnego brandu a więc po polsku marki.

Przykładem świadomości marki i doskonałego marketingu może być kilka firm na świecie, których barwy oraz logo są rozpoznawalne w każdej części świata. Wiadomo, że są to firmy międzynarodowe i działające globalnie, które mogą sobie pozwolić na wydawanie miliardów dolarów na kampanie reklamowe. Ale kiedyś też były to malutkie firmy, które zaczynały od kampanii reklamowych opartych na różnego rodzaju gadżetach reklamowych. Dlatego warto mądrze inwestować w rozwój swojej firmy i budować jej pozytywny wizerunek nawet przez wiele lat. Wiadomo, że firmy działające na rodzimym polskim rynku nigdy nie będą musiały być rozpoznawane na całym świecie. Ale dla takich właśnie firm potrzebne są lokalne reklamy oraz gadżety reklamowe podnoszące i poprawiające u lokalnej społeczności postrzeganie i rozpoznawanie danej firmy.

Gadżety reklamowe może stosować każda firma, zarówno mała jak i duża. Ważne jest to, żeby poprawnie oszacować możliwe zyski z takiego przedsięwzięcia a także dokładnie zaplanować strategię reklamową opartą właśnie na gadżetach reklamowych. Z takim rodzajem reklamy możemy albo trochę przedobrzyć albo zrobić za mało, a idealne trafienie z zakresem i wielkością reklamy nie jest łatwym zadaniem. Dlatego najlepiej skorzystać z pomocy profesjonalnej agencji reklamowej i marketingowej. Dzięki temu, że powierzymy Naszą reklamę profesjonalistom możemy spodziewać się, że wszystkie nasze działania będą przebiegały w sposób skoordynowany i sprawny, dzięki temu przyniosą pożądane efekty. Każda firma, kreująca swoją markę może robić to jednocześnie poprzez gadżety reklamowe jak i poprzez na przykład kampanie bilbordów. W zależności od tego, jaki efekt chcemy uzyskać.

Gadżety reklamowe na pewno nie pomogą w reklamowaniu konkretnego produktu. Nawet najciekawsze i najlepsze gadżety reklamowe nie przyniosą efektów, jeśli będziemy chcieli na nich zareklamować konkretny produkt.

Tego typu reklama służy tylko i wyłącznie do tego, żeby w pamięci i umysłach konsumentów utrwalić logotyp firmy, firmowe barwy i kolory oraz nazwę firmy i co najwyżej adres strony internetowej. Jednakże na pojedynczych długopisach czy na przykład pamięciach przenośnych, które rozdawać będziemy klientom oraz potencjalnym klientom nie możemy zamieścić zbyt wielu informacji. Dlatego najlepiej zamieścić to, na wypromowaniu czego najbardziej nam zależy. Jeśli będzie to log to zróbmy i rozdawajmy klientom gadżety z zamieszczonym logo. Jeśli chcemy wypromować adres strony www to najlepiej wydrukować nazwę firmy wraz z adresem albo logo z adresem. Jeśli dopiero projektujemy identyfikacje wizualną dla swojej firmy i chcemy budować jej rozpoznawalność to możemy zastosować pewne wybiegi, na przykład w postaci logo firmy, które jednocześnie będzie adresem strony internetowej. Wtedy można naprawdę iść za ciosem i taki właśnie logotyp przedstawiać swoim klientom na gadżetach reklamowych.

Przykładem najpopularniejszego gadżetu reklamowego jest oczywiście długopis z nadrukiem. Niewątpliwie wiele najmniejszych firm właśnie w ten sposób chce przyciągnąć swoich klientów. Poza tym jest to najtańsza forma reklamowania się poprzez gadżety reklamowe. Ale nawet przygotowanie długopisów reklamowych to też koszt kilkudziesięciu groszy za sztukę. Warto jednak zainwestować takie pieniądze, bo długopis to jest coś, co zawsze jest pod ręką, przynajmniej do czasu kiedy się go nie zgubi.

Żeby jednak nie było problemów ze zgubieniem takiego długopisu może być do niego na przykład jakiś łańcuszek albo spinka z dodatkowymi danymi naszej firmy. Długopisy to nie jedyny pomysł na reklamowy gadżet bo tak naprawdę można wymyślić dzisiaj wszystko. Pytanie tylko, jak bardzo rozwiniętą firmę już mamy i jak wiele możemy zainwestować w dalsze wzmacnianie jej wizerunku.

Oczywiście, wraz z rozwojem firmy można inwestować coraz więcej w dodatkowe kampanie reklamowe i gadżety kreujące świadomość naszej marki. Pamiętajmy jednak, żeby skorzystać z pomocy profesjonalistów, którzy mogą pomóc w dobraniu właściwej strategii reklamowej. Profesjonaliści od wizerunku pomogą tak zaprojektować kampanię reklamową, żeby była ona na miarę naszego portfela ale również, żeby przyniosła oczekiwany i pożądany efekt.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.